08 December 2010

Guna FACEBOOK sebabb??

Salam.haiii.hello.holla.Readers! 

Okeh . straight to der point. For dis entry aku nak share pendapat sikit . Ala Pendapat yang ala ala otai blogger lain selalu bagi tu. hah.hah.hah.

Forsure lah korang semua dah ade account FACEBOOK masing masing kann? tapi korang pernah terpk tak sebab ape korang buat FB? 

Macam aku sekadar suka suki jep . dan Mudah nak chat dengan kawan. jimat sket credit h/p. lagi satu tak kan laa budak IT takda pesbuk kot .ketinggalan zaman lak an .ngehh =P

sebab musabab orang guna FACEBOOK :
1. Tempat utk tayang segale bagai kebolehan yang terpendam selame ni. n untuk dipertontonkan kpd umum. 
cth : Si polan ni dulu sangat la skema.spek tebal sembilan inci (eh ade kep sampai 9inci). tapi sekarang da up kot. Siap pakai seluar skinny dengan kasut ala ala Lee Min Hoo plus dah tak pakai spek, pakai lens je . perghhh! gempak argh .
Lepas tu buat muka hensem bajet macam hero korea r plak an! gila perubahan yang sangat drastik gituh .bagos !! (tidak dituju kan kepade sesiape.aku bercakap berdasarkan ape yang aku lihat.ngehh ^^v)

2. FACEBOOK tempat mencari kenalan lame dan baru.
Betul betul. nih aku setuju 99.999999% . sebab aku dapat jumpa balik kot mber time sekola rendah dulu . haha. 
oh! mencari kenalan baru pon bole. tapi kena hati hati do pilih kawan!

3 . FACEBOOK tempat mencari jodoh. Setuju? or tidak setuju ?
hah.hah.hah. mesti ramai cakap tidak setuju kan . bagi aku lah kan tak payah lah nak cari jodoh kat laman sosial macam nih . buang mase do . semua tipu belaka . jangan percaye okeh ! 
Tapi kan ade jew yang dapat jodoh dari sni . memang ade. tapi dapat org tua . hOo... 
Tapi takper, aku percaya yang cinta tu datangnya dari mata turun ke hati...<3 ngehngeh .

4. Tempat meluahkan perasaan. 
harh! yang nih memang betul kot dan tepat sekali . Kompem! korang pon pernah buat kan? Plis lah jangan buat muka hipokrit kat sini. hah.hah.hah. 
Tapi kadang kadang pon aku rase agak malu lah jugak bagi pihak dorang2 yang suka sangat meluahkan perasaan dekat FB nih. Ye lah! Sesetengah tu ade ke patot Main maki hamun jep, 
Tak pasal pasal pacik guard depan poli kena maki.agagga. SEDAR sket lah weyh yang FB nih jugak diguna pakai oleh semua lapisan masyarakat di malaysie nih.
Tak malu ke orang tengok kita mencarut? Kot yerr pon tak malu dengan dorang malu lah dengan Tuhan! ^^v
Harh lagi satu FB nih dah macam tempat DRAMA pasangan2 cple lah plak aku tengok.
cth : si minah or si mamat nih write kat wall pasangan diorang i lap u lah u lap me lah .
u jangan nakal2 lah .i sayang u lah .ape lah . boleh blahhh lah . agagga.
itu semua privacy kan . so?? msg or cakap kat h/p tak boleh kerp.kalo aku pon agak malu kot nak cakap camtuh . yekeeww??? kalo ader pon takderk lah sampai terhoverss.ngehh

5. FACEBOOK tempat menjadi diri sendiri! 
Totally setuju dan tidak setuju! haha. Dalam FB nih jugak la kite boleh kenal dengan lebih dekat lagi seseorang tu. ryte? 
Yer la, Kalau kita tengok cara dia reply comment pun dah boleh ramal kot wat kind of person he or she is?? kan . 
Ada setengah tu yang bajet kiut punya. hahha. dannn ada juga yang seriously nampak cool dalam FB. Tapi sometimes ade gak yang hipokritos .paham2 sendiri lah yerp . aha.

oh! seybok gak nak mencapup =.=''



p/s : Aku sendiri tak lah sempurna mana pon. Entry ni hanya la suka suki jerp. Tak ada kena mengena dengan sesape pon .Take it or leave it ^^ suke hati lah ewk . Maap if my words hurt you =.='' 

2 comments:

  1. Menggunakan teknologi demi manfaat adalah perkara yang penting.
    Jimat kredit dan memudahkan beberapa urusan.
    Apa-apa pun di alam siber ni setiap pihak kena berhati-hati untuk mengelakkan diri menjadi mangsa penyalahgunaan.

    Yang penting niat dan cara perlu seiring.

    ReplyDelete