13 June 2011

love . love. love

Seriously im in love with someOne else ~ arghh !! takde lagi Mr.S = ( uhu... sedih nye ...
Maybe memang sudah tertulis tiade jodoh diantare kami = (
Takper laaahhh ... ehe =P

Single is better than marriage . aha . gila sudah ~ 

Okeh2 ... Actually aku sudah jatuh cinta sama HAZAMA AF9 !! jatuh cinta dengan cara hazama perfome dkt stage .... memang hebat larh ~! 
bak kate faizal tahir Hazama is performer okehhhh ... 

Aku tak tengok af9 nih dari awal sebab time tuh still dekat poli lagi ... balik rumah baru lahh dapat tengok dan af9 nih adalah af yang terakhir, takde af dah lepas nih...
starting aku tengok af9 nih time kemasukan hazama n fina ~ 
so! dari situ aku dah start suke Hazama~ suare dye Rock .. 
n aku rase belum ade org lagi yang mempunyai voice macam dye kan kan ??

Dannn lagi sweet bile anak saudare dye panggil pak lang ~ ahah ... shooo shweettt =P

Lagu baru hazama CINTA TERAGUNG pon best.. n congrate dkt Hazama Juara Af9 
dan finalis yang lain= )
ehh! lagu Lena pon best jugak = )




makan mee hailam = )

tutti frutti

Waaa.. terliur gler la tengok tutti frutti nih !! Ramai cakap sedap . 
tapi aku tak pernah try lg~
Takot nak makan .. one cup pon dah belas/puluh2 ringgit, 
adik beradik baskin robbin lah ! ehe. 
(sejak biler lah plak aku jadik jimat cermat dalam bab2 makanan nih . aha.)
Macam ice kem kan ... n gabungan macam macam flavour =P 
OMG !! seyesssss terliurr =P
Kalau boleh aku nak try semua flavour yg ade . aha .

 Health Benefits, copy jep dr website tutti frutti nih.ehe:
Strengthens the immune system
Prevents constipation, diarrhoea and bloating
Prevents colon cancer
Lowers blood pressure
Lowers cholesterol levels
Reduces inflammation
Improves mineral absorption
Prevents harmful bacteria
Promotes health bacteria and enzymes that are good for the body
(semangatnye lah aku dalam bab2 makan niy kan.byk khasiatnye . so!kena try ~ ngaa..
tak paham, google translate lah yerp ^^)






second entry tutti frutti meen n dot dot dot ^^Y

kasih yang suci =_="

Agak lame meninggal kan dunia blog ini ~ ade lah dalam 2 3 tahun .aha..

Cuti semester pon dah tak sampai sebulan jep lagi = ( cepatnye mase berlalu . 
Maybe sebab aku keje tuh yg rase mcam cepat je mase berjalan skrng.

Takpe2..dah last semester pon ... afta 5bulan nti dapat rehat dengan sepuas2nye !yeayhh !!

Best plak keje skrg nih.. rase macam nak terus kerje je! aha . kerjenye pon senang aje ...
godek2 komputer jugak =P . Ini lah masalahnye yep, org yang tengah bekerja nak belajar, org yang tengah belajar sibok nak kerja plak ^^
sabo jew laa = ) huhuu.. 

Takpe2 ~ pengalaman kerja itu penting yerp, tak kesa lah dalam sektor ape pon . ehe ^^Y

Okeh2! Sekarang tenga syyiok layan Drama Nora Elena ... Tv3 jam 7-8 pm = )

hahah , balik jeh keje terus layan laaa...dan oleh kerana aku terlalu obses dgn ini 
drama aku pon search lah story mory pasal drama nih ... 
Rupe nyer drama nih adaptasi dari novel kasih yang suci oleh meen zulaikha ... eh eh !! ade name aku lah lah lah =P 

Selalu jugak laa aku terbace novel karya meen zulaikha nih, tapi novel yg ni belum pernah bace lagi.. 

Bagi aku cyter nih best..= )) dan pelakon nye pon hensem dan santek2 belake.. haha . tapi name Aaron aziz dalam lakonan nih macam pelik sket lahh ... Seth Tan .. dalam novel pon same erk ?? =_="

Aku dah try carik novel nih sampai ke summit batu pahat lagiw =_='' tapi tak jumpe pownnn taww taw  ...

Kalau bace novel nyer baru lah best sket kann ... sebab ayat dalam novel nih lain sket ...

Mule mule tengok cyter nih benganggg glerr dengan 'eid' lakonan Zul Ariffin sebagai tunang nora elena, yewla! sebab cemburu tak tentu pasal sangat.. lepas tuh dah ade tunang tapi tak layan tunang tuh dengan sempurna .. asyik penting kan bos jew kannn ... last2 ~ hahah . 

Mak aku plak cakap mane ade lelaki baik macam seth tan dalam dunia nih ... 
dalam hati aku ,"ade jew laki baik.. macam mr.s aku" aha ! nak story lebih2 pon susah kan .. 
sebab org tak nampak ..erkk =_="

Lagu tema dalam drama nih pon best jugak .. lagi2 lagu BERUBAH nyanyian erry putra n reen rahim .. memang layannn laa dengar lagu nih .. sedih kot = ( 

Tak reti daaa nak story ... senang cyter, tengok sendiri ...
tapi skrg nih half of story dah kannn .. so! cepat2 lah tengokkk ... kalau tak sempat carik jew novel nih ~


dah bertahun - tahun tak makan nasik minyak . ewwkkk ^^

18 April 2011

FL punyer story

yeayh! aku suke bace entry2 best dekat blog FL.Fatin Liyana [blogger terkenal tueeew]
tp susahnye kan jadik FL niyh .. yewla..salah statement sket dah kena hentam weyh...kesian lah plak kann.

Terbaru aku bace entry pasal Halatuju selepas SPM. eh! korang tahu,entry yg nih agak hangattt sket ... ade yang tak puas hati la hape lahh macam2 lahh ~

Okey. based on my view.. yg membuad kan sesetengah pihak tak puas hati dgn entry tersebut, adalah pasal kemasukan matrikx. FL said :
"In the end, aku masuk Matrix. Masalah matrix ni adalah, kau kena power.
Kalau tak power memang tak dapat tempat langsung untuk degree.
You have to compete dengan budak-budak asasi. Lagi satu, dia macam tempat untuk kau start a new life. Ibarat macam kau punya result SPM teruk gila pastu kau nak repent and yeah Matrix is the one for you. Senang kata ia adalah tempat buangan untuk spm-leavers yang tak dapat pegi mana-mana."


haha. aku tak terase pon sebab aku budak poli jep ^^ tak hebat mane powwnnn . ngerrr~
apply u dulu pon tak dapat ... yg dapat stpm dgn poli .. sow.! no other choice, poly lah jawabnye ...
stpm taknak sebab kena pakai baju sekolahhh ... oh! dah masuk poli baru rase nyesal tak buad stpm ... = ( takpe2 setiap yang berlaku tuh ade hikmah nyer...

Dan bercakap pasal Asasi n matrik nih ..memang lah nak buat progrm asasi nih kena result spm gempak gler2 arh. Tapi! aku rase matrik n asasi nih actually same jew.. hakikatnye, asasi ni pon 1matriculation progrm jugak kan... sebab dua-dua ade yang 1thn n ade jugak yg 2thn...yg membezakan kedua2 nih..asasi macam life kat U sket,bebas ..takde lah clas smpai kul5, tp kalau matrik plak rase macam kt skolah asrama jep n kelas pon habes stp ari kul5 n wajib pakai baju formel..kalau tak silap aku laa.. sebab adek aku dulu masuk matrik sebulan before dapat IPG~ matrik pon bole tahan susah jugak laa weyh +_+
walaupon aku bukan student matrik or asasi .. perlu kot tahu tuh sume sekadar pengetahuan.

Senang cerita lah kan masing2 ade skop pembelajaran sendiri ... Macam poli focus on teknikal part dan kemahiran. n now most of the politeknik dah offer diploma cose pon , sijil takde da... Yg bagusnye politeknik nih sebab ajar banyak teknikal part which are sangat useful masa keje tauu .
kerajaan sekarang pon pandang budak poli ~ [ceh! mentang2 student poli... ngerrr~]

Bagi aku belajar di level mane2 pon same jew.. cume cepat dan lambat ~
tp biar lah start dari bawah pon kan .. asal kan berjayeeee dan diiktiraf ^^ hee

Eh! macam lecturer aku kebanyakannye bermule dari sijil poli dulu taw sampai lah ke tahap master ...
jgn nak pandang rendah kaww... igt bermula dari sijil Tak boleh MAJU kep ??

Now, depend of individu tuh, stp pilihan ade kebaikan n keburukan okeh. yg penting BELAJAR sampai lebammm ! ngaaaa~ 

Sow!! sudah2 lah yerp nak condemn org ... pendapat masing2 kann .. dah name pon pendapat ... so terima jep la dgn hati yg terbuka luasss ~ nggeeer

sekian ... nak study java programming... nex wek dah exam...sem nih aku kena jage pointer elok2. wish me luck korang2 ^^Y



eh! aku terase hati dgn seseorang . semoga Allah tabah/kuat kan diri aku yg lemah nih... hati org kita tak tahu walaupon lelaki  = (

16 April 2011

which one. DC

Today keluar pg kangar beli tiket bus~ yuhuuu !! Tak sabar2 dah nak balik rumah ...
cuti 2bulan lebih = ) lame kot... besttt glerr !

Dan sedang cuci2 mate di kangar tadik boleh plak lahh ternampak cmera DSLR ~ waaa... cmera idaman aku tueee ...!! 
tapi tak mungkin kot boleh dapat dalam mase terdekat niyh ...

Sow! ntah macam mane tetiber jep aku decide nak beli cmera digital yang biase dulu ... setelah pasrah dgn DSLR .. haha. tunggu dah kerja je lah baru boleh beli DSLR tueehh ~

Asyik pinjam encik saiful punye cmera jep ... nak jugak ade cmera digital sndiri .. senang! hee~
Dah sememangnye aku nih minat gler bergambar SS [syok sendiri] sewajibnye mesti beliii lahh ! ngerrr

Tadik survey jugak brand ape yang okeh ... bg aku semua brand okey kowt.kecuali ! panasonic n olympus. kurang minat sket .. huhu. bg korang lah kan mane 1 yg Okeyh??

Cmera digital sekarang nih pon paling murah aku tengok RM300 ... tp! kalau murah selalunya cepat rosak/ kurang kualiti sket ~ dan ..aku bajet dalam RM600 

Sesungguhnya! aku mahukan DC SONY yg terbaru punyer ... DSC CyberShot W570 = )
wah3! nak yg hebat2 jep ... duit ade kep nak beli . ngennng ! 
eh! harga cmera nih RM640 camtu laahh~ oky kot erkk ?! ngee
Megapixel cmera nih agak besar sket 16.1 mp.. boleh zoom 5x...Lcd screen 2.7" ... harh!
hebat sangat lah tuh kan ... herrher..

Okeh2. MyDecision!.. nak beli sony yang ini ... sebelum masuk semester hadapan ^^Y wooooo_O = P


erkkk! ade 3 lg color lah ~ purple macam smart ^^ ngerr




aku berjaya berjaya dan berjaya!! menahan nafsu dari berFacebook ~ ngaaaa.

15 April 2011

dari mata turun ke ??

 
Tak payah la weyh nk bermain dengan mata. aku tak suke taww .. seksa tengokkk oii !!

Jangan sesekali pandang n tenung dengan care sebegitu.. takot nanti tetiber plak
aku fall in lofe dekat kawww ! erkk.. [rahsia hati tak siape yang tahu]

Story mory di sebalik mate kaww boleh buad paru paru nih, eh! silap..hati..jadik kelam kabut kau tahuu ... ngaaa~ kenape tak terus terang je ?? lebih bagus = )  
eh !! jangan2. simpan jep lah .tak perlu kot. Tenq ^^Y

Boleh nampak kot dekat mata kaw tuh macam2 cerita samaade baik or buruk . 
sedih atau gembira . aku paham >_<

Tujuan sebenar mate kaww...cinta atau kawan ?? scandaless ?? gile hapeer?? .
sori gory lah erk tak bole lebih2 ^^

Dari mate kaww segala kebenaran/penipuan bolehhh nampak lah weyhh... 
ikhlas kah kaww?? ^^

Jangan tenung macam tuh lagi lahh !! aku takot ... takot ... takot weyhh ! sebabb!
DARI MATA TURUN KE HATI ^^



Puas hati walaupon tak dapat A plus/A minnors .. atleast aku takde B minnors or C ^^v

13 April 2011

Final exam modeee is so on =P

Listening to : Kamu & kamu by Agnes Monica ..
Mood : Final Exam
Thinking : Tips for java programming, computer network n visual basic programming !
Trying to speak n writing in english for muet nex sem =P ngenggg!
 owww~shumpah ! buruk gilerrr ~ ngenng !

Okeh2! aku tak taw kenape final exam utk semester nih aku rase macam tak senang duduk!!
hati tak tenang.Tak boleh nak tido n takde selera nak makan = (

Aku terlalu memikirkan benda2 yg negatip jew skrg niyh ... takot tak bole score yg sepatutnye untuk final sem nih ... sebab pointer aku sem lepas agak teruk .. bg aku lah .sememangnye teroookkk !!! brrrrrrrrr ...

Habit aku yang suke buat preparation las2 minute sememangnya membuat kan aku jadik menggelabah ...banyak glerr dowww kena buad short notes takkan nak bace buku tebal2 tuewwww!
n menyesal glerrr sebab sometims dalam kelas aku kurang beri tumpuan ...biler dah kena study sorg2 jadik blurrrr...sebab tak faham ... grrrr 
[macam tuh lah kauu dah nak exam baru nak taoubat] =P

Sow! simpton2 final exam pon wujud tanpe diundang ..seperti ! Tido lambat stay up sampai pagi. setelah dikaji dengan teliti hahah... waktu paling afdal utk study adalah selepas 12 tgh malam . kalau tak caye try laaah laah lah =P 
[paling terokkk pon korang dapat eyebk la .. ngeuwww]
Next simpton..tiber2 jatuh sakit! demam lahh ape laa.. oh! ini normel ... nak dekat exam nih kesihatan kena jaga .. karang tak pasal2 kene extend paper plakkk ..taknakkk  oii!! macam aku plak selalu sangat kena selesema ... agak teruk jugak lah sampai dimane2 pon aku akan bawak wicks ^^

Buad2 rajin study.. padahal sebelum nih takde lah serajin mane pownnn! ngoooo. terpakse jugak hipokritosss utk berjayeew... ya !
[eh! tak baeik taw hidop dalam hipokrit tak berkat ... ngehh]

Mule lah nak cari macam2 tips ... dengan kata lain soklan bocoq ! adoiiiiyaiii =P
kan bagus kalau ade DORAEMON. erkkk +__+
Start daahhh mintak pengampunan dengan semua orgggg ~ seperti : saya Nurul Yasmin Binti Mohd Mazlan dengan ini ingin memohon berjuta kemaafan andai saya ada melakukan kesalahan sehingga terguris perasaan, halalkan segala apa yang anda telah berikan kepada saya..saya hanya seorang hamba-Nya yang lemah dan banyak kekurangan...sekian keampunan diharapkan dari anda..terima kasih..dan PEACEEEE ^^Y
[erkk.. aku ta copy ayat sesaperr] ngerrr =P

Tak main Facebook dah ... hahah . ley caye kewww?? percaye lah !! aku berjaya melawan nafsu dari berFb niyh .. berminggu2 dah tak online =P  tp hupdate blog wajinn plak plak plak !
Tak layan boyfee/girfee.. hahah ... Okeh! mulai sekarang of fon selama beberape mingguuu ... no more calling or msg .ngenng ! errkkk.. sampai cam tuh sekali . lepas tuh kalau tetiber kaww kena tinggal . padan lah mukeeerrr =P

hOohoo. macam2 kannn .. tapi dengan 1 tujuan nak kan yg terbaik utk final exam ^^v
 
oky! kepale dah senget sebab segala macam CODING dah full dalam otak niyh yg nak kena hengatttt !! semoga selepas tamat nye exam aku dapat balik rumah dengan keadaan sihat walafiat =P ngehh
All da best 4 da exam n always pray 4 our success ^^Y